fredag 21. februar 2014

Endelig noe for oss...

Jeg er så heldig å få produkt teste CUTRIN sine 
parfymefrie hår-produkter.
Cutrin Norge er den største frisørgrossisten i Norge.

Siden jeg selv sliter med kjemisk miljø intoleranse
brenner jeg for å vise andre som også lider av det samme 
til å kunne ha tilgang til slike flotte kvalitets produkter :)

Jeg håper med dette innlegget at flere frisørsalonger kan 
få dette inn i salongene sine. Kundene som kommer dit og som er
 plaget av parfyme allergi/kjemisk miljø intoleranse vil da kunne ha mulighet å få velge dette parfymefrie alternativet.
Bare det å bruke en parfymefri hår spray vil bedre hverdagen like mye til frisøren som til kunden.


 Den fine hekla kluten er det Anne fra bloggen Garden And Angels som har laget til meg,viktig å få med det ogsååå ♥ 


Hva er kjemisk miljø intoleranse? MCS
Det er en overfølsomhet på kjemiske stoffer som f.ex: skyllemiddel, parfyme, tobakksrøyk, lakk, løsemiddel, eksos, klor, lim, duftlys ol.

Med meg ble det utløst etter jeg var på et julebord for mange 
år siden, der lokalet var tykt av sigarettrøyk.
Dette var før røykeloven kom.

Etter dette ble jeg overfølsom for alt.
I perioder kan jeg være bedre og faktisk tåle bittelitt dufter. 
Men som oftest blir jeg slimete i lungene, hoven hals, hukommelsesvikt, dårlig konsentrasjon og hes stemme 
for å nevne litt.
Noen ganger har lungeplagene gått over til lungebetennelse.


Her er de mest kjente symtomene:


  • Luftveis- og pusteproblemer
  • hodepine
  • uvel-følelse
  • svimmelhet
  • ekstrem og uforklarlig trøtthet
  • utmattelse og kraftløshet
  • konsentrasjons- og hukommelseproblemer
  • mage- og tarmproblemer
  • diffuse smerter i muskler og ledd
  • m.m.
Det er ikke noe kjekt å ha dette for det er 
umulig å unngå det helt i det samfunnet vi lever i.
En skikkelig MILJØHEMMING kan du si.....

Mange selskap har jeg måtte gå ifra og mange selskap har jeg  
latt være å gå i pga dette:/

Trist når folk ikke vil forstå og tror vi overdriver 
eller en drama queen.

Men veldig mange er veldig forståleses fulle, heldigvis :)


Cutrin Norge er veldig sjenerøse og har gitt meg produkter 
til en flott Give Away også til en verdi over 800 kroner :) 

Jeg kommer tilbake til dette litt senere,så bare følg med  :)


Håper jeg fikk gitt dere litt informasjon på både gode 
produkter og om det å ha miljø intoleranse :)



Klem Bente

8 kommentarer:

  1. Sååååå bra!!!! Jeg har konstatert allergi mot husstøv, bjerk og gress, Jippi (not) noe å reagere på hele året!!!
    I tillegg mister jeg fort stemme og blir tett i bringa og får rennende nese og øyne av tobakk og noen typer perfyme. Vaskemidler i sprayform som glassrens, bad og kjøkkensprayer er også ting jeg reagerer på. Så tror jeg er i din kategori om enn ikke like alvorlig alltid. Kan tåle litt lukter noen ganger slik som deg. Men slike alternativer er jo supre da. Skal jeg jammen se etter hos min frisør neste gang og spørre om de har tenkt å ta det inn hvis jeg ikke finner det. Flott at du deler dette med oss andre som går i dørken av dufter og lukt innimellom.
    Ønsker deg ei kjempefin helg.
    Klemmer fra Marit

    SvarSlett
  2. Selv reagerer jeg litt på enkelte parafymelukter og noen vaskemidler.
    Men heldigvis minimalt. Men jeg jobber sammen med folk som blir
    dårlige av forskjellige ting. Også parafyme, så jeg bruker ikke det på jobb.
    Men jeg bruker en hudkrem med lukt, og det har jeg flere ganger
    sagt at de må si ifra visst de reagerer på den.
    Vi må jo også dusje de vi jobber hos, så de hårproduktene er det jo greit
    å tenke på.
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  3. Bare innom for å ønske deg en superfin helg!!!
    Klem på klem fra meg :)

    SvarSlett
  4. Jeg som håpte et var hudkremer du skrev om.Jeg har nemlig perubalsam allergi (og det kan jo være i shampo også forresten) og må finne meg en hudkrem som jeg tåler.Det blir litt av en jobb.Så bra DU har funnet produkter for deg,herlighet det må være litt av et styr å reagere på så mye - klart det må være hemmende i enkelte sammenhenger!
    Flott at du får prøve og også gi bort så flotte produkter,og ikke minst at du skriver om dem for det er sikkert flere dette kan gjelde!!!!Tenk om dere bare kunne ta en tablett og slippe plagene!!!
    SÅ passende at shampoflaskene er lyseblå da Bente...meant for you my dear ;)

    God Helg!

    Toveklem:)

    SvarSlett
  5. så flott du skriver om produktene :-)
    Vi har disse på salongen jeg jobber , og dem er veldig fine til dem som er følsomme mot parfyme :-)

    klem tone

    SvarSlett
  6. Så flott at du skriver litt om dette!
    Siden jeg ikke er preget av dette selv,er det ikke alltid en tenker over at andre faktisk sliter veldig med slike problemer.
    Men det er svært viktig å ta hensyn til andre,så jeg er glad for at du setter fokus på det!
    Å takk å lov for at røykeloven kom,det har nok hjulpet mange:)
    så nydelig den kluten fra Anne da:)
    Ha en finfin søndag:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  7. Så bra at det finnes produkter vi også kan bruke! :)
    Veldig fint at du skriver om dette Bente, mange som ikke vet at det er mennesker som blir syke av å omgås andre som bruker produkter som er parfymerte.
    Mange forstår nok heller ikke hvor alvorlig syk man kan bli.
    Jeg har en sterk grad av dette og blir syk om jeg går på butikken, venteværelser, på besøk hos andre, tar tog eller buss. Da må jeg bruke maske...

    Klem til deg fra Heidi <3

    PS. Kluten fra Anne var flott!!

    SvarSlett
  8. Å du skjønne Bente venn..
    Så koselig av deg da å vise kluten og linke ..
    Viktig dette du tar opp .
    Jeg er ikke plaget selv , men har ei venninne som er sterkt plaget ..skal vise dette til henne

    Godt det finnes produkter som kan være til hjelp .
    Heldig du som får teste produktene ..håper de kan bli til god hjelp .

    Må nok snart strikke noen flere kluter til deg ..hi ..hi..
    Du kan jo ikke bare ha de til pynt...men må brukes !
    Gode klemmer

    SvarSlett

Tusen takk for super hyggelige kommentarer ♥